• Een goede landingspagina is pas een goed als een potenti├źle klant of bezoeker van je website antwoord krijgt op 4 vragen:

    1. Bij wie ben ik?
    2. Wat biedt de pagina/website mij aan?
    3. Wat zijn de voordelen op deze pagina/website?
    4. Wat is de vervolgstap wanneer ik Ja zeg?

    Onderzoek wijst uit dat een bezoeker binnen 3 seconde beslist of ze blijft of weggaat. Om goed antwoord te kunnen geven op de vragen van de klant is het goed om de volgende stappen te volgen. Wanneer je deze stappen iedere keer herhaald op je landingspagina, heb je gegarandeerd succes!

    Tip: werk de stappen 1 voor 1 uit op een groot vel papier. Je hebt dan een goed overzicht en een visueel beeld van je landingspagina!

    Stappenplan goede landingspagina

    1. Doelgroep

      Door goed te weten te weten wie je doelgroep is kun je ook goed bepalen waar de bezoeker/klant zoekt. Stel je voor je maakt een landingspagina voor een anti-rimpel behandeling. Door bijvoorbeeld op social media te adverteren met de doelgroep vrouw en leeftijd tussen de 35 en 65 jaar, dan weet je dat je die mensen met je landingspagina zult aanspreken.

    2. Geef een juiste verwachting

      Wanneer je bezoekers laat landen op je pagina via bijvoorbeeld een nieuwsbrief, zorg er dan voor dat de teksten die je gebruikt in de nieuwsbrief herhaald worden op je landingspagina. En plaats dan op de landingspagina een extra trigger zodat je echt niet meer anders kunnen dan JA zeggen! (Dit noemen we ook wel een "Call to Action")

    3. Sluit aan bij de behoefte

      Dat is misschien wel het moeilijkste. Ik stel me altijd een klant voor me (die geef ik ook een naam ;) ) en aan haar ga ik mijn boodschap vertellen. Dat schrijft makkelijker en je weet bijna zeker dat je jouw droomklant ook zal aanspreken. Let wel op met teveel tekst, want dat lezen mensen niet. Blijf bij je doel!

    4. Kies 1 hoofdboodschap

      Kies voor 1 doel. Gebruik hiervoor kleine stukjes tekst, een sprekende afbeelding of video, gebruik veel wit als achtergrond en gebruik wat grotere lettertypes.

    5. Voordelen

      Natuurlijk wil de bezoeker horen/zien wat de voordelen zijn wanneer zij ingaat op jouw aanbod. Som ze duidelijk op in een blok onder de hoofdboodschap.

    6. Video/afbeelding

      Beelden zeggen meer dan 1000 woorden. Plaats een mooie, duidelijke aansprekende afbeelding of neem een video op waarin jij zelf in het kort verteld wat je aanbiedt.

    7. Geef vertrouwen

      Voordat je "iets" koopt bij een winkel of website vindt je het waarschijnlijk ook fijn als je de eigenaar vertrouwt. Nou dat geldt precies hetzelfde voor je klanten. En hoe wek je dat vertrouwen? Door jezelf te laten zien d..m.v. een afbeelding of video. Ook kun je testmonials/ervaringen plaatsen van je bestaande klanten.

    8. Call to Action

      Sluit je landingspagina af met een goede call to action. Plaats een duidelijke button waarin de bezoeker op kan klikken om in te gaan op jouw aanbod. Deze klik leidt de klant naar de juiste pagina of artikel op je website. Dit kan een aanmeldformulier zijn of een product uit je webshop.

    Conclusie

    Doorloop deze stappen en ik weet zeker dat het je gaat lukken om meer verkoop te halen uit je website! Wil je een template van een goede landingspagina? Deze kun je hieronder downloaden.

    Support video

    Ik snap dat je graag wilt zien hoe je dan zo'n landingspagina bouwt op je website. Daarom heb ik onderstaande video gemaakt waarin ik stap voor stap laat zien hoe je in de thema's van LaLoNi je eigen landingspagina maakt.

    Succes!

  • Download Landingspagina Template voorbeeld