• Hoe verzamel je Google reviews?

  • Hoe kun je Google+ reviews verzamelen? In deze blog laat ik het je graag zien.

    Met de Google Business Review Generator maak je gemakkelijk een link die je per e-mail kan versturen. De ontvanger hoeft alleen nog maar de Google+ review te schrijven en op verzenden te klikken.

    Normaal gesproken zou iemand even naar je bedrijf moeten Googlen en dan op de “Schrijf review” knop moeten klikken. Misschien nèt even een stapje te veel om via de telefoon of e-mail uit te leggen.

    Google Business Review Generator

    https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator/

  • Dit zijn de recensies die worden geschreven op jouw lokale Google+ bedrijfspagina. Deze recensies kunnen theoretisch door iedereen geschreven worden, maar het is uiteraard de bedoeling dat jouw klanten een recensie schrijven. Om een recensie te kunnen schrijven dient je klant te beschikken over een Google+ account.

    De recensies zijn openbaar en worden gepubliceerd op je Google+ bedrijfspagina.

    Waarom zijn Google+ recensies belangrijk?

    Juist dit type recensies zijn om 3 redenen belangrijk:

    • Recensies ondersteunen potentiële klanten van je bedrijf bij het maken van de juiste afwegingom al dan niet diensten van je af te nemen of producten te kopen.
    • Positieve en recente recensies dragen bij aan de vindbaarheid van je Google+ bedrijfspagina. Hoe meer recensies, des te groter is de kans dat je Google+ bedrijfspagina wordt getoond in de zoekresultaten van Google.
    • Recensies worden ook steeds vaker in de zoekresultaten getoond. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf (positief) opvalt tussen de zoekresultaten

    Waarom is het verzamelen van Google+ recensies lastig?

    In de praktijk blijkt het best lastig te zijn om recensies te verzamelen. Daar zijn verschillende oorzaken voor.

    • Om te beginnen heeft niet iedere klant zin en tijd om een recensie te schrijven, slechts een gedeelte zal genegen zijn om een recensie te schrijven. Dit geldt dus voor alle recensies en niet alleen de Google+ recensies. Er zijn echter nog verschillende Google+ specifieke oorzaken.
    • Veel mensen kennen Google+ niet of nauwelijks en weten vaak al helemaal niet hoe het werkt. Daarnaast zijn mensen soms ook wat wantrouwig om (weer) een (nieuw) account bij Google aan te maken.
    • Het aanmaken of gebruiken van Google accounts is vaak een crime. Zeker als je zonder het te weten al meerdere Google accounts hebt. Je kunt dan op allerlei manieren vastlopen. En Google mag dan een fantastische zoekmachine zijn, alles rondom Google accounts is vaak verwarrend en ondoorzichtig. Dit wordt nog versterkt door de helpteksten van Google, die soms zo uit het Engels vertaald lijken te zijn met Google translate.
    • Het schrijven van een recensie is op de iPad of op de meeste mobieltjes is alleen mogelijk als mensen een app downloaden. En niet iedereen heeft zin om zoveel moeite te doen voor het schrijven van een recensie.
    • Recensies worden soms niet gepubliceerd. Dan is het gissen waarom niet. Je krijgt ook geen melding waarom de recensie niet geplaatst is. Veelal heeft dit te maken met de filters die Google gebruikt om fraude te voorkomen. Met andere woorden, Google doet er alles aan om de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de recensies zo hoog mogelijk te houden. Op zich prima natuurlijk, maar het zou wel prettig zijn als Google bij het publiceren van je recensie duidelijk zou aangeven waarom je recensie niet geplaatst wordt.
    • Tot slot komt het soms voor, dat Google een nieuwe Google+ bedrijfspagina creëert. In dat geval is de kans groot dat de recensies op je oorspronkelijke Google+ bedrijfspagina niet meer zichtbaar zijn en moet je vervolgens weer opnieuw beginnen met het verzamelen van recensies. De oorspronkelijke en de nieuwe Google+ bedrijfspagina samenvoegen blijkt in de praktijk vrijwel onmogelijk.